Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 6 Νοεμβρίου στο χώρο του 12ου Δημοτικού Σχολείου η πρώτη πιλοτική εφαρμογή των «Σχεδιαστών του Μέλλοντος». Οι «Σχεδιαστές του Μέλλοντος» είναι μια διαδραστική δημιουργική δραστηριότητα, που έχει ως βασικό στόχο, να εισάγει, σε παιδιά Δημοτικού μέσα από μια βιωματική και παιγνιώδη προσέγγιση, τις έννοιες της Σχεδίασης (design) και της Σχεδιαστικής Σκέψης (design thinking). Ο τίτλος έχει διπλή ανάγνωση, αφενός σημαίνει «αυτοί οι οποίοι θα γίνουν σχεδιαστές στο μέλλον» και αφετέρου «αυτοί που θα σχεδιάσουν το μέλλον».
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 6 Νοεμβρίου στο χώρο του 12ου Δημοτικού Σχολείου η πρώτη πιλοτική εφαρμογή των «Σχεδιαστών του Μέλλοντος». Οι «Σχεδιαστές του Μέλλοντος» είναι μια διαδραστική δημιουργική δραστηριότητα, που έχει ως βασικό στόχο, να εισάγει, σε παιδιά Δημοτικού μέσα από μια βιωματική και παιγνιώδη προσέγγιση, τις έννοιες της Σχεδίασης (design) και της Σχεδιαστικής Σκέψης (design thinking). Ο τίτλος έχει διπλή ανάγνωση, αφενός σημαίνει «αυτοί οι οποίοι θα γίνουν σχεδιαστές στο μέλλον» και αφετέρου «αυτοί που θα σχεδιάσουν το μέλλον». Η δραστηριότητα σχεδιάστηκε και διοργανώθηκε από τον Δημήτρη Γραμμένο, κύριο Ερευνητή του Ινστιτούτου Πληροφορικής, μαζί με ομάδα του Εργαστηρίου Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή του Ινστιτούτου Πληροφορικής, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς Ελένη Κόκαλη και Κατερίνα Μαυράκη και τη Λέσχη Ανάγνωσης του 12ου Δημοτικού Σχολείου.
Τα παιδιά – προς μεγάλη τους έκπληξη - πήγαν στο σχολείο με το μαξιλάρι τους, το οποίο αποδείχθηκε απαραίτητο αργότερα προκειμένου να «μυηθούν» στους 5 διαφορετικούς τρόπους χρήσης του από έναν Σχεδιαστή κατά τη διαδικασία σχεδίασης. Στο πλαίσιο της δραστηριότητας τα παιδιά έπαιξαν, ονειρεύτηκαν, σχεδίασαν, δημιούργησαν, μα – πάνω απ’ όλα – διασκέδασαν και πέρασαν τόσο καλά, που, μετά από τρεις ολόκληρες ώρες, παραπονέθηκαν ότι δεν ήθελαν να τελειώσει τόσο γρήγορα. Ορισμένα δε πρότειναν, καθώς είχαν ήδη μαζί τους μαξιλάρι, να κοιμηθούν στο σχολείο αν χρειαζόταν. Στο τέλος, με τη συνοδεία χαρούμενης μουσικής και μέσα σε ακατάπαυστα χειροκροτήματα απονεμήθηκε σε κάθε παιδί το προσωπικό του δίπλωμα «Σχεδιαστή του Μέλλοντος».
Τα επόμενα βήματα της δράσης περιλαμβάνουν ένα βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου οι δάσκαλοι θα κληθούν να πάρουν τις θέσεις των παιδιών ώστε να μπορέσουν να ζήσουν από πρώτο χέρι την εμπειρία των «Σχεδιαστών», καθώς και μια δεύτερη πιλοτική εφαρμογή της δράσης η οποία θα απευθύνεται σε παιδιά και τους γονείς τους, την ίδια ώρα - αλλά σε διαφορετικές αίθουσες, με στόχο οι «Σχεδιαστές» να αποτελέσουν έναν κοινό κώδικα - ένα εργαλείο επικοινωνίας, ανάμεσα τους.
Τέλος, στη λήξη της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά του 12ου Δημοτικού θα ανεβάσουν ένα θεατρικό έργο με τίτλο «Οι κλέφτες των ονείρων», το περιεχόμενο του οποίου λειτουργεί συνεργατικά με τους «Σχεδιαστές».
Για περισσότερες πληροφορίες Ινστιτούτο Πληροφορικής – ΙΤΕ Δρ. Δημήτρης Γραμμένος Κύριος Ερευνητής Τηλ.: 2810-391755 E-mail: gramenos@ics.forth.gr