Στην Έκθεση Αθλητικής Ρομποτικής, Ηλεκτρονικού και Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, που διεξήχθη στις 8/9/2021, παράλληλα με τον τελικό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος esports WRC στο ΟΑΚΑ, συμμετείχε το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή του Ινστιτούτου Πληροφορικής του ΙΤΕ, μεταξύ 17 φορέων, από όλη τη χώρα. Το Εργαστήριο συμβάλλει ενεργά στην εξέλιξη του τομέα των esports εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχοντας τον τεχνικό συντονισμό του ευρωπαϊκού έργου COPA EUROPE, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 (H2020).
Το COPA EUROPE είναι το πρώτο ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο που στοχεύει στην ανάδειξη του ψηφιακού αθλητικού περιεχομένου (αθλητισμός, esports), ακολουθώντας τη ραγδαία ανάπτυξη του ανταγωνιστικού online gaming. Στο πλαίσιο του έργου COPA EUROPE θα αναπτυχθούν καινοτόμες τεχνολογίες αυτόματης παραγωγής ενημερωτικού περιεχομένου από τα δεδομένα που θα συλλέγονται κατά τη διάρκεια των αγώνων, με στόχο τη δημιουργία μιας νέας μορφής περιγραφής πολυκαναλικής αφήγησης (Transmedia Storytelling). Συγκεκριμένα, μέσω του COPA EUROPE τόσο οι επαγγελματίες του χώρου αλλά και απλοί φίλοι των esports θα μπορούν να δημιουργούν με αυτοματοποιημένο τρόπο, με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης, ποικίλο πολυμεσικό περιεχόμενο το οποίο θα διοχετεύεται σε πολλαπλά κανάλια ενημέρωσης (π.χ., social media, blogs, ενημερωτικά sites).
Το περίπτερο του ΙΤΕ στην Έκθεση επιστέφτηκε ο υφυπουργός Αθλητισμού, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος ενημερώθηκε για το έργο από τον εκπρόσωπο του Εργαστηρίου, κ. Κωνσταντίνο Αποστολάκη, που συμμετείχε στην Έκθεση. Ο κος Αυγενάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις δραστηριότητες του ΙΤΕ στον τομέα, δεδομένης και της πρόσφατης πρωτοβουλίας του για την επίσημη θεσμοθέτηση των esports στο προσεχές αθλητικό σχέδιο νόμου, που σύντομα θα κατατεθεί προς διαβούλευση.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το έργο COPA EUROPE, και τον ρόλο του ΙΤΕ σε αυτό είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο του έργου copaeurope.eu