Οι πολίτες και οι αποφάσεις τους παίζουν καθοριστικό ρόλο για την ποιότητα της ζωής στον πλανήτη μας. Οι αγοραστικές επιλογές των πολιτών μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγές τόσο στην λιανική πώληση όσο και στις πρώτες ύλες, ωστόσο η πολυπλοκότητα των αλυσίδων εφοδιασμού θαλασσινών, τα οφέλη και οι κίνδυνοι για την υγεία και οι επιπτώσεις στο κλίμα χρειάζεται να απλοποιηθούν και να γίνουν πιο προσιτές και ευκολότερα συγκρίσιμες. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχουν τυποποιημένοι τρόποι για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα διάφορα θέματα υγείας, ούτε κατευθυντήριες γραμμές ή εναρμονισμένοι δείκτες για τα βιώσιμα ευρωπαϊκά προϊόντα ψαριών και θαλασσινών. Το VeriFish θα προσφέρει ένα πλαίσιο επαληθεύσιμων δεικτών βιωσιμότητας με στόχο την καλύτερη επικοινωνία σχετικά με τη βιωσιμότητα, βασισμένο σε δεδομένα σύμφωνα με το FAIR από Ευρωπαϊκά και παγκόσμια αποθετήρια υδρόβιας τροφής, τα οποία θα συγκεντρωθούν μέσω της εξαιρετικής συνεργασίας πανευρωπαϊκών φορέων όπως η NOFIMA, το EUROFIR και το Community Catch. Αξιοποιώντας αυτούς τους δείκτες, το VeriFish θα σχεδιάσει, θα αναπτύξει και θα διαδώσει μια σειρά από ενημερωτικά προϊόντα για να βοηθήσει τους πολίτες, τους καταναλωτές θαλασσινών, τους πωλητές λιανικής, τους οργανισμούς και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ώστε να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με την κατανάλωση. Οι ειδικοί της NOFIMA θα συνεργαστούν με καταξιωμένους και έμπειρους επιστημονικούς επικοινωνιολόγους από το EuroFISH και το Trust-IT ώστε να δημοσιεύσουν ένα πλαίσιο συστάσεων και καλών πρακτικών με δείκτες για την επικοινωνία της βιωσιμότητας σε διαφορετικά καταναλωτικά τμήματα, σε πωλητές λιανικής υδρόβιας τροφής, σε παραγωγούς και οργανισμούς θαλασσινών και υδατοκαλλιεργειών, καθώς και κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση τους στο λιανεμπόριο και τη HoReCa (ξενοδοχεία & εστίαση). Μια πρωτότυπη διαδικτυακή εφαρμογή θα αναλύει τους δείκτες σε ένα προσιτό (εύκολο στη χρήση) ολοκληρωμένο μέσο ενημέρωσης για τις κοινότητες χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των πολιτών, συνοψίζοντας θέματα διατροφής, βιωσιμότητας και βιοποικιλότητας. Το πλαίσιο θα είναι ανοικτής πρόσβασης και θα δοκιμαστεί μέσω μιας σειράς σχετικών εκστρατειών εμπλοκής των τελικών χρηστών που θα στοχεύουν τις νεότερες γενιές μέσω παιχνιδιών με κάρτες για παιδιά, ημερολογίων και χαρτών ψαριών εποχής για πωλητές λιανικής και καταναλωτές, προσώπων με επιρροή σχετικά με την βιώσιμη διατροφή καθώς και σεφ μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.